Palubní časopisyII. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Pište zde o svých autech!

Модератор: USAVansCZ

Mikrob
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 2
Всего сообщений: 424
Зарегистрирован: 02.10.2013
Профессия: Рекламист
Авто: GMC SAFARI 1998 mark3
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=13&t=4960
Откуда: Moscow
Возраст: 35
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mikrob »

А почему обычный редуктор, а не truma secumotion?

Реклама
Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

ohřívač na vodu:
Zopakovali jsme v podstatě řešení sprchy stejně, jako u Vanu č.1, ale umístili jsme ji na levé křídlo dveří. Důvodem bylo to, že na nich bude plynový ohřívač, ale z obavy, že není konstruován na to, aby trpěl otřesy při zavírání dvěří, tak je umístěn na straně, kterou není nutné vždy otevírat.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - IMG_20190803_104247.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - IMG_20190803_161047.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - IMG_20190803_161037.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - IMG_20190805_085432.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - IMG_20190805_085448.jpg
Ohřívač jsme vytypovali na Aliexpresu, ale objednali na německém ebay.de
Při jeho výběru je třeba dávat pozor, aby měl uveden co nejnižší tlak tlak přípojky vody. Čerpadlo pak nemusí mít tak vysoký výkon. Pokud by mělo oběhové čerpadlo malý tlak, nedošlo by k otevření přívodu plynu při zapalování plamene.
V našem případě jsme objednali ohřívač s uvedeným minimálním tlakem 1,2 bar a čerpadlo pro jistotu 1,8bar a luxusních 22l/min. Paradoxně po vybalení ohřívače jsme se dočetli, že se jedná o verzi s doporučeným tlakem 0,25-0,75 bar :-) takže podstatně nižším, než je schopné dávat naše oběhové čerpadlo. Toto čerpadlo je trvale umístěné v kanystru a k ohřívači je připojeno šroubovacími rychlospojkami. Doplňování vody je tedy možné buď dolitím z jiné nádoby, nebo lze odpojit kanystr, vytáhnout čerpadlo sprchy a s kanystrem si pro vodu dojít.
Ještě bude třeba zkonstruovat upevnění kanystru a dát tomu trochu estetický vzhled :-)
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190619_172628.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - IMG_20190805_152055.jpg
Systém ohřevu pracuje tak, že oběhové čerpadlo tlačí vodu do ohřívače, který se samočině zapálí (zapalování obstarávají dva silné monočlánky, tzv "buřty")
Ohřátá voda proudí zpět do kanystru. V momentě kdy je voda akorát teplá, se vypne přívod plynu a čerpadlo se nechá ještě chvíli zapnuté, aby ohřívač dochladilo.
Sprcha má svoje vlastní čerpadlo a velmi užitečnou regulaci vody v hlavici. jedná se o nejlacinější sprchu, kterou prodává každý obchod s autodoplňky, offroadshopy a obchody s doplňky pro karavany.
Řešení s se samostaným čerpadlem pro sprchu se nám osvědčila.
Výhoda:
úspora vody, není nutné čekat, až začne téct teplá (ztráta vody)
teplota vody je po celou dobu sprchování konstantní, není třeba j v průběhu upravovat ( naprosto konstatn možnost nastavení rychlosti ohřívání vody (plamen i průtok jde seřizovat)
Nevýhoda:
ohřívá se vždy celý obsah kanystru.
Většinou se po sobě sprchují dva lidé a máme vyzkoušeno, že na osprchování nám stačí bohatě 10 l vody.
Kanystr má obsah 13 litrů. Ty 3 litry zbytečně ohřáté vody jsou naprosto zanedbatelné.

Zkoušel jsem měřit čas, za který se voda ohřeje na příjemnou teplotu "tak akorát" při nastavení ohřívače na poloviční výkon se 10 l ohřálo za 2 minuty...

Závěr je, že za tuhle cenu to nemá vadu! :-) Fakt luxus :-)

Vše v načem vanu se snažíme dělat tak, aby to bylo jednoduché.
Při zazimování auta je tedy třeba pouze odpojit kanystr od ohřívače, vylít zbytky vody, protočit čerpadlo na prázdno, popř. ho profouknout. Otevšený kanystr se pak jen položí a nechá se vyschnout.
Voda z ohřívače vyteče a vykape sama při odpojení kanystru.
Sprcha se nechá vykapat, opět je možné protočit čerpadlo, a profouknout ji.

Отправлено спустя 20 минут 38 секунд:
Mikrob:
25 ноя 2019, 21:41
А почему обычный редуктор, а не truma secumotion?
:chelo:
Это просто и в случае неудачи легко заменяемой.
Это недорого и для наших нужд вполне достаточно.
Мы не готовим во время вождения.
Мы стараемся использовать компоненты без ненужных функций.
Oни обычно не используются. :roll:

Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

ELEKTRO - jedno obrovské a nekonečné téma *x)

Základní elektroschema, ze kterého jsme vycházeli:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - schema 001.jpg
Zde je ještě zakreslen rozvod 220V, který jsme se nakonec rozhodli nepoužít.

Etapy elektrifikace:

1. požadavky
2. montáž komponentů
3. propojení
4. oživení

Někdy dochází k záměně pořadí bodů 2 a 3

1. Naše požadavky:
- oddělení zástavbové (trakční) baterie od baterie vozidla
- dobíjení obou baterií při jízdě
- dobíjení obou baterií při napojení na trvale vestavěnou nabíječku z vnějšího zdroje 220V
- dobíjení trakční baterie pomocí solárních panelů
- vozidlo nebude mít měnič 12/220V a tedy nebude mít rozvod 220V.
U tohoto požadavku jsme váhali, ale nakonec jsme usoudili, že nemáme ani jeden spotřebič, který by rozvod 220V vyžadoval.

spotřebiče trakční baterie (vše 12V): vnitřní osvětlení, zásuvky, čerpadla vody, lednička, zásuvky USB, ventilátory

spotřebiče vozidlové baterie: vnitřní orientační LED světlo, které svítí při otevření předních a bočních dveří. Jestliže jsou otevřeny pouze boční dveře, lze toto světlo vypínačem vypnout.

2. Montáž komponentů:

Oddělovač baterií + trvale instalovaná nabíječka (umožňuje nabíjení vozidlové baterie, trakční baterie a automaticky přechází do udržovacího režimu při nabití obou baterií.

Nebyla to jednoduchá práce. Umístění vyplynulo z původní elektroinstalace. Jednalo se o silový vodič od alternátoru k baterii a vodič od baterie do pojistkové skříně v motorovém prostoru.

obrázky:
oddělovač:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190427_102225.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190426_174715.jpg
tady vše zapojené prozatím k vozidlové baterii, nabíječka je upevněna na víku pojistkové skříně (Power Distribution Center)
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190427_185649.jpg

Nyní nastala poměrně náročná instalace silového vodiče k baterii.
Oka jsou lisována a pečlivě zapájena:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190426_180148.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190426_181103.jpg
Tento kabel vede od odělovače až do zadní části, kde je umístěna Lithiová trakční bateie 200Ah.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190501_144623š.jpg

Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

vedení vodiče pod autem:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190501_144558.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190501_144544.jpg
krabice na vstupu do vozidla, zároveň je odtud vyvedená kostra trakční baterie o stejné síle.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190501_144528.jpg
odtud tedy k baterii vedou spolu dva takto silné vodiče
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190501_144507.jpg
vyůstění do prostoru který je u pravého zadního podběhu kola, kde bude umístěná trakční baterie
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190501_144738.jpg
baterie je umístěná ve své vlastní schránce, která obsahuje zíroveň balancovací obvody jednotlivých článků, reguláror dobíjení solárními panely a programovatelnou ochranu baterie před vybitím pod definovanou hodnotu.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - DSC_0559.jpg
baterie předběžně na svém místě, její schránka má na sobě krabičku, pro vstup kabelů, na které bude umístěný odpojovač solárních panelů a regulároru od baterie pro případ dluhodobého odstavení na místě bez přístupu slunečního záření (garáž).
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190503_183208.jpg

Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

Ještě pár detailních obrázků baterie, která zásobuje obytnou část elektrickou energií

Rozložení komponentů v obalu baterie:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190509_184250.jpg
Regulátor dobíjení MPPT:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190509_184317.jpg
Na jeho krytu leží černé pouzdro hlavní pojistky celého rozvodu elektřiny.

Podpěťová ochrana (slouží zároveň jako dálkově ovládaný hlavní odpojovač baterie)
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190509_184455.jpg

Krabice v místě vstupu vodičů do schránky baterie s vypínačem.
Vypínač má dvě polohy a spolňuje požadavek na postup připojování regulátoru a solárních panelů.
Platí, že nejprve se musí odpojit panely od regulátoru a potom regulátor od baterie.
Při zapnutí se nejprve připojuje regulátor a potom se k němu připojí panely.
Připojením solárních panelů k nezapojeného regulátoru vzniká nebezpečí poškození regulátoru.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190509_185227.jpg
Připraveno k umístění:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190509_184434.jpg
Konečná pozice:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190509_185852.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20190509_185839.jpg

Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

SOLÁRNÍ PANELY

Schema zapojení (těch variant bylo moc *x) )
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - vedení krků1.jpg

Panely nemají stejnou velikost a tedy i rozdílné parametry.
Takové panely se dají spojovat, ale musí se dodržet některé zásady.
Zvolili jsme sériově paralelní zapojení tak, že na výstupu je napětí 36V a maximální proud dosahuje 6A.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - panely ver1.jpg
Nejprve bylo nutné k jednotlivým panelům připájet vodiče.
Vodiče musely mít již správnou délku a bylo nutné myslet na to kudy povedou.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181202_121147.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181202_124428.jpg
Nekonečné zkoušení, tahání panelů na střechy a zase zpátky. *x) *x) *x) Jednalo se o velmi náročnou práci nejen časově...
toto je jen výsledek toho všeho, aby bylo možné vůbec pokračovat:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181202_131514.jpg

Vše bylo třeba pečlivě připevnit, izolovat a fixovat proti nežádoucímu pohybu.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181204_195340.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181204_194826.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181204_195340.jpg

Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

Snažili jsme se panely umístit co nejblíže střechy kvůli výšce vozu a riziku jejich poškození.
Panely jsou připevněny na duralových profilech L. Některé z nich bylo nutné upravit kvůli nerovnistem laminátové střechy.
Měření a příprava:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181106_154552.jpg
Profily jsou na střechu přilepeny lepidlem stejnou technologií a postupem jako při lepení automobilových skel.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - DSC_0299.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - DSC_0301.jpg
Při lepení fixovány ve správné pozici samořeznými šrouby.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - DSC_0303.jpg
Připraveno na montáž:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - DSC_0306.jpg
Pro představu, jak vysoko se tam leze a jak přístupné to je:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - DSC_0296.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181101_162523.jpg

Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

Další foto
montáž panelů na přední části střechy:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181210_171124.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_133649.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_133720.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_134207.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181210_171238.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181210_171228.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181210_172939.jpg

Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

Montáž panelů na zadní část střechy:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_111123.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_111130.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_111140.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_111408.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_113352.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_130651.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_131317.jpg

Аватара пользователя
Автор темы
Mirek/Мирек
Постоялец
Постоялец
Сообщений в теме: 78
Всего сообщений: 198
Зарегистрирован: 23.01.2017
Профессия: zaměření: automobilová technika
Авто: 1996 Ford E150 4.9 L6
Мой бортовой журнал: viewtopic.php?f=44&t=6253
Откуда: HRUSOVA okr UO, CZ
 Re: II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4

Сообщение Mirek/Мирек »

Propojení panelů a prostup střechou:
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_134712.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181211_140327.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181218_111446.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181218_131610.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181218_131636.jpg
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181218_131704.jpg
kladívka slouží jako pojistka proti vyvrácení úchytek. lepidlo je sice zaschlé ale ne vytvrdlé, tak aby pnutí "husích krků" přes noc nezpůsobilo odlepení úchytek. Přeci jen to je dělané v zimě a dílna do rána teplo neudrží.
II. 2000 E350 Econoline - Qugley 4x4 - 20181220_134837.jpg

Ответить Пред. темаСлед. тема
  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение
  • Запчасти от Econoline 250 2000 год длиннобаз
    lee78 » 12 сен 2018, 20:57 » в форуме Запчасти: спрос, продажа
    91 Ответы
    3667 Просмотры
    Последнее сообщение lee78
    19 сен 2019, 15:10
  • Подъемная крыша на Econoline E350
    9 Ответы
    299 Просмотры
    Последнее сообщение Mirek/Мирек
    09 ноя 2019, 17:58
  • ИЩУ РАДИАТОР ОХЛАЖДЕНИЯ Ford Econoline E350
    Игорь161 » 13 окт 2016, 12:58 » в форуме Двигатель
    13 Ответы
    680 Просмотры
    Последнее сообщение Игорь161
    14 окт 2016, 12:08
  • вопросы про E350 Econoline (двойные задние колеса)
    mikleg » 15 июн 2017, 09:48 » в форуме Технические вопросы
    7 Ответы
    369 Просмотры
    Последнее сообщение Акулыч
    19 июн 2017, 12:40
  • Ford e350 econoline club wagon 1994
    gomelskiy_95@mail.ru » 04 дек 2014, 11:57 » в форуме Продажа, покупка автобусов
    29 Ответы
    2249 Просмотры
    Последнее сообщение Ваня
    05 дек 2014, 16:44

Вернуться в «Palubní časopisy»